fbpx

"Schrijven in opdracht is een cadeautje"

Frauke

Schijven voor opdrachtgevers

Een dag niet geschreven is een dag niet geleefd. Dus schrijven in opdracht is een cadeautje. 

Het kan over van alles gaan en daar word ik heel blij van. Ik kom ook nog eens ergens en ik houd nogal van de
diversiteit en de onverwachte ontmoetingen. 

Voor Friesland Campina mocht ik schrijven hoe zij door
de fusie beter het verschil kunnen maken in de markt. 

Ik heb meerdere medewerkers in verschillende disciplines mogen interviewen en dan zie je hoe dat naast een mooi gesprek en een goed artikel ook bijdraagt aan betere verhoudingen binnen de organisatie (bij een fusie zeer van
belang). 

Dat is dan een extra voordeel, voor zowel mij als het betreffende bedrijf. In die zin kan content, wat nogal zakelijk klinkt, ook voor de relatie worden ingezet.

Voor MS Research heb ik een glossy geschreven met artsen en patiënten om zo meer aandacht te vragen voor MS en hoe we deze ziekte kunnen stoppen, moeten stoppen.

Een prachtig werk.

Bij de vroegere Spits! Schreef ik over musea, voor de website Ik Coke van Jou over verslavingen en voor bouwbedrijf Hemubo en Hillen & Roosen schrijf ik over duurzaamheid, nieuwe projecten, mooie samenwerkingen maar ook over hoe we omgaan met uitdagingen van deze tijd. 

We bouwen tenslotte voor bewoners en zij hebben te maken met inflatie, onzekerheden en eigen sores. Dus ik vergeet nooit de bewoner, de man/vrouw van de straat, aan het woord te laten.

Ik heb eerder gewerkt voor:

Nieuwsgierigheid als kwaliteit

Ik ben een interviewer vanuit nieuwsgierigheid, ik vraag door en laat weinig tot niets onbesproken.

Heb ik dan overal verstand van? Nee! Zeker niet. Ik vind het juist interessant op zoek te gaan naar de expertise die er bij de ander wél is, op zijn of haar werkvlak. 

De juiste tone of voice vinden en de ander of het bedrijf exact portretteren hoe het is en wat zij ons willen vertellen.